Weijntjes Hang- en sluitwerk
Weijntjes Hang- en sluitwerk
Weijntjes Hang- en sluitwerk
Weijntjes Veelgestelde vragen
 
 
 

Veelgestelde vragen

Hier vindt u wellicht antwoord op uw vraag. Als u geen antwoord heeft gevonden, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.



Over Weijntjes

Terug naar boven

Wie is Weijntjes?

Weijntjes is marktleider in de (online) verkoop van het mooiere en betere hang- en sluitwerk en bedient de Nederlandse markt sinds 1882. Middels onze webshop heeft u toegang tot ruim 5.000 artikelen. Weijntjes is een Nederlandse onderneming en een zusteronderneming van Gunters en Meuser BV, Dirk Stam BV en Tool Rent BV. De eerste twee genoemde ondernemingen bedienen de professionele markt in het westen van Nederland op het gebied van bevestigingartikelen, hang- en sluitwerk, gereedschap en machines.

Het Nederlands recht is van toepassing en u bent omgeven met de nodige garanties U maakt een keuze uit de producten uit onze collectie en wij zorgen ervoor dat ze bij u worden afgeleverd, meestal via Postnl.

Terug naar boven

Wat zijn de algemene Verkoopvoorwaarden van Weijntjes?

Download hier de Algemene voorwaarden Algemene voorwaarden [ 185 Kb ] volgens leveringsvoorwaarden van VERTAZ

Terug naar boven

Wat is het Weijntjes Serviceprogramma?

“Zoveel mensen, zoveel wensen” wordt er wel eens gezegd en zo is het ook met het mooiere en betere hang- en sluitwerk. En wij begrijpen als geen ander dat het zeer uitgebreide programma in onze webshop vragen kan oproepen tijdens uw beslissing bij de  aanschaf van uw hang- en sluitwerk.

  • Passen de deurklinken wel op onze deur?
  • Welke rozetten passen het beste bij de door ons uitgekozen deurklinken?
  • Welke artikelen heb ik nodig voor een trekbelinstallatie?

Bij deze en alle andere vragen hopen wij u te kunnen helpen middels ons stappenplan binnen het Serviceprogramma.

ServiceHoe werkt het stappenplan binnen het Serviceprogramma?

  • Stap 1
    Wij geven u het advies om eerst binnen de veelgestelde vragen te kijken of u het antwoord vindt op uw vraag. Indien dit niet het geval is, klikt u vervolgens op de service-knop binnen de webshop.
  • Stap 2
    Binnen het serviceprogramma bieden wij u de volgende mogelijkheden.
  • U geeft aan dat u per email wil corresponderen. U stuurt naar onze Klantenservice het volledig ingevulde vragenformulier in en ontvangt binnen één werkdag ons antwoord c.q. advies.
  • U wenst telefonisch contact en u vult het telefonisch contactformulier volledig in en  binnen het vragenformulier kunt u aangeven op welke dag en welk dagdeel onze Klantenservice u moet bellen op het opgegeven telefoonnummer.
  • U wilt graag een van onze filialen bezoeken om antwoord en advies te krijgen van een van onze deskundige medewerkers. Binnen het bezoekformulier kunt u zelf aangeven op welk filiaal, op welke dag en op welk tijdstip u geholpen wil worden. Van onze Klantenservice ontvangt u te allen tijde een bevestiging.

 Wij denken met dit stappenplan antwoord te kunnen geven op al uw vragen.


Algemeen

Terug naar boven

Kan ik als particulier kopen bij Weijntjes?

U kunt als particulier al uw raambeslag en deurbeslag bij Weijntjes kopen.
U winkelt rustig in de shop en plaatst de gekozen artikelen in uw winkelwagentje en kiest vervolgens voor afrekenen om de bestelprocedure af te ronden.

Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling ook naar het buitenland laten verzenden?

U kunt al uw raambeslag en deurbeslag, met uitzondering van levensbomen, in het buitenland laten bezorgen. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen indien mogelijk, in één keer worden verzonden. Voor het buitenland moet u tevens rekenen op een langere levertijd dan voor een bestelling binnen Nederland. Deze levertijd is afhankelijk van het land waar de bestelling naar wordt verzonden. Tevens dient er op het aangegeven afleveradres iemand aanwezig te zijn bij aflevering van de bestelling.

Terug naar boven

Kan ik veilig bestellen bij Weijntjes?

Weijntjes zorgt ervoor dat uw gegevens veilig worden opgeslagen door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens - inclusief naam, adres en creditcard - gecodeerd verwerkt op een Secure Server. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem van Weijntjes.

Voor uw eigen veiligheid wordt de internetverbinding automatisch verbroken, wanneer de webshop gedurende 15 minuten openstaat, terwijl u er geen gebruik van maakt. Als u tijdens het winkelen artikelen heeft geactiveerd, dan zitten de eventueel gekozen artikelen (nadat u opnieuw de webshop bezoekt) nog steeds in uw winkelwagentje, dit gedurende een periode van veertien dagen.


Informatie over artikelen

Terug naar boven

Hoe kan ik een artikel zoeken?

U kunt op verschillende manieren een artikel zoeken in onze winkel. Hieronder worden de diverse mogelijkheden uitgelegd. U krijgt het beste resultaat wanneer u juiste en unieke informatie invoert. Wij zoeken vervolgens naar artikelen die exact overeenkomen met de door u ingevoerde informatie.

  • Zoek op omschrijving 
    Op iedere pagina in onze webshop vindt u bovenaan de kolomwaarin u uw zoekopdracht kunt invoeren. Nogmaals, het beste zoekresultaat zal u krijgen bij een zorgvuldig gekozen zoekterm. Zo zal de zoekterm “deur” tot gevolg hebben dat er zowel deurkrukken, voordeurknopen, deurbuffers als deurroosters worden getoond, terwijl de  zoekterm “deurkruk” als resultaat deurkrukken zal tonen.

  • Zoek op artikelnummer  
    Weet u het artikelnummer van het artikel dat u zoekt? Gebruik dan onze zoekfunctionaliteit "Zoek op artikelnummer". Op iedere pagina in onze webshop vindt u bovenaan de kolom waarin u uw zoekopdracht kunt invoeren.

Mocht u desondanks niet hetgene vinden wat u zoekt, dan kunt u altijd nog contact opnemen met onze Klantenservice.

Terug naar boven

Waar vind ik de maatvoering van een artikel?

In veel gevallen zijn maatvoeringen opgenomen in onze artikelomschrijving. Tevens bestaat er de mogelijkheid dat er op de artikeldetailpagina van een artikel aanvullende informatie is opgenomen. Deze aanvullende informatie kan bestaan uit het weergeven van maatvoeringen in een technisch document.

Bij twijfel over de juiste maatvoering kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.


Betalen

Terug naar boven

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

  • Via creditcard
    (Visa, Mastercard).
    U kunt uw creditcardgegevens (middels onze beveiligde SSL procedure) veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganistatie voor een correcte afhandeling.
  • Via iDEAL
    Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
  • Via overboeking (vooruitbetalen)
    U kunt het totaalorderbedrag overmaken op bankrekeningnummer NL61ABNA0618105093 t.n.v. W.F. Weijntjes te Amsterdam onder vermelding het ordernummer. In dit geval gaan wij pas tot verwerking van de bestelling over als de betaling ontvangen is. Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat een vooruitbetaling bij ons verwerkt is.
  • Via Internetbankieren
    Maak het verschuldigde bedrag over op ons bankrekeningnummer NL61ABNA0618105093 t.n.v. W.F. Weijntjes te Amsterdam . Vergeet  niet het ordernummer te vermelden. Zo kunnen we uw betaling snel en correct afhandelen.
  • Via afhalen filiaal
    U kunt uw bestelling ook komen afhalen op één van onze filialen. U krijgt van ons bericht als uw bestelling klaarstaat en de betaling dient plaats te vinden bij het afhalen. Onze filialen beschikken over de volgende betaalwijzen, t.w. Pin-betaling, creditcardbetaling en contante betaling.
  • Via telefonisch contact
    Kiest u voor deze betaalwijze dan wordt u door onze Klantenservice op het door u opgegeven telefoonnummer teruggebeld, om de betaalwijze met u af te stemmen.
Terug naar boven

Wat is iDEAL?

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

De voordelen zijn:

  • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
  • Toegang tot internetbankieren van één van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
  • Controle en overzicht op de betaling
  • iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank, Rabobank en Postbank

Hoe werkt iDEAL?

U plaatst een bestelling. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik vervolgens op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en uw bestelling wordt verwerkt.

Terug naar boven

Kan ik een kopie van mijn rekening krijgen?

Om uw administratie volledig te krijgen, kunt u een exacte kopie van de factuur aanvragen. Klik op aanvraag kopie rekening. Er verschijnt een scherm, waarin u een aantal velden moet invullen. U zult de kopie zo snel mogelijk ontvangen op het door u opgegeven emailadres. De gegevens op deze rekening kunnen niet worden veranderd of worden aangepast.

Terug naar boven

Kan ik veilig betalen met mijn creditcard?

Met uw creditcard kunt u veilig betalen. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens veilig worden opgeslagen door gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en creditcard – gecodeerd opgeslagen op een Secure Server. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem van Weijntjes.


Verzending en verzendkosten

Terug naar boven

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Verreweg de meeste artikelen worden uit voorraad geleverd, dit betekent dat na ontvangst van uw betaling de artikelen binnen twee werkdagen worden verzonden.

Terug naar boven

Wat zijn de verzendkosten?

Bij een bestelling boven 25 berekenen wij geen verzendkosten voor afleveradressen in Nederland, echter bij bestellingen van 30 kg of langer dan 155 cm bedragen de verzendkosten  € 12.25 (incl. BTW) per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal verzendingen per bestelling. Bij een bestelling onder   € 25 bedragen de verzendkosten   € 4,95 (incl. BTW) per bestelling. De standaardverzendkosten voor afleveradressen in België zijn   € 6,00 (incl. BTW) per bestelling.

Terug naar boven

Hoe wordt een bestelling verzonden in Nederland?

Wij bezorgen alle artikelen in uw bestelling, indien mogelijk, in één pakket.
Het kan voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in één pakket toegezonden krijgt. In dat geval berekenen we, indien van toepassing, u slechts éénmaal de kosten voor verpakking en verzending; alle andere artikelen binnen dezelfde bestelling worden gratis bij u afgeleverd.


Retouren / Defecten

Terug naar boven

Wat kan ik doen als mijn artikel niet naar behoren werkt?

Mocht een artikel, volgens uw mening, niet naar behoren functioneren, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Terug naar boven

Wat kan ik doen als mijn artikel defect/incompleet was bij aflevering?

Wanneer uw artikel defect (productiefout) of incompleet geleverd is, of binnen 30 dagen na levering een defect vertoont, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice. Op die manier kan het artikel opgenomen worden in ons servicetraject.
Bij productiefouten en of het ontbreken van onderdelen wordt de fout op kosten van Weijntjes hersteld.
Veel van onze producten worden ambachtelijk geproduceerd. Dat betekent dat er ook verschillen tussen de producten kunnen zijn en kleine maatafwijkingen. Weijntjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen, modellen en teksten.

Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Als het artikel niet aan uw wensen voldoet heeft u het recht van retour binnen 30 dagen. Voorwaarde is echter dat uw klacht binnen 30 dagen ontvangen is. Voor het artikel geldt dat deze in oorspronkelijke en onbeschadigde staat moet zijn.

Wanneer u een artikel aan ons retour wilt sturen, verzoeken wij u vriendelijk eerst contact op te nemen met onze klantenservice. U krijgt dan een retour order nummer waarmee u de goederen terug kunt sturen.

Veel van onze producten worden ambachtelijk geproduceerd. Dat betekent dat er ook verschillen tussen de producten kunnen zijn en kleine maatafwijkingen. Weijntjes kan niet aansprakelijk worden gesteld voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen, modellen en teksten.

Terug naar boven

Krijg ik na mijn retourzending automatisch een nieuw artikel?

Nee, wanneer u een artikel heeft geretourneerd, ontvangt u niet automatisch een vervangend artikel. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt,  wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw bankrekening. Plaats vervolgens weer een bestelling als u een nieuw artikel wilt ontvangen. Verkoper behoudt zich het recht voor om een percentage van de gefactureerde waarde af te trekken.


Extra

Terug naar boven