Klantenservice 020 3113646

Klantenservice Retourneren

Klantenservice

Retourneren en garantie

Ik heb online een product besteld, maar ik twijfel over het product. Mag ik het uitpakken?

U mag een product uitpakken en uittesten voor zover dat nodig is. Dit houdt in dat u bijvoorbeeld uw bestelling mag controleren op compleetheid, het product mag inspecteren op de juiste kleur etc. U mag het product niet in gebruik nemen.

Mag ik een artikel retourneren?

Alle artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons worden geretourneerd, mits ongeschonden en in de originele verpakking. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat u het artikel heeft ontvangen.

Hoe retourneer ik een artikel?

Maak altijd gebruik van het retourformulier. Vul uw ordernummer, postcode en telefoonnummer in en uw order wordt automatisch getoond. U kunt vervolgens aangeven wat u wilt retourneren. Binnen 15 minuten ontvangt u dan van ons alle instructies inclusief een retournummer en verzendetiket.

Zorg ervoor dat u het artikel stevig verpakt  om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Geef uw retourzending af bij PostNL en bewaar het verzendbewijs goed. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestiging per e-mail en wordt het artikel binnen 14 dagen verrekend.  

Heeft u geen printer om het retournummer en verzendetiket te printen? Neem deze dan handmatig over. Zo raakt uw retour niet kwijt en kunnen wij zorgdragen voor een juiste en snelle afhandeling.

Kan ik een artikel ruilen?

Ruilen is mogelijk door het ontvangen artikel te retourneren via het retourformulier en een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop. Om technische redenen is het niet mogelijk om een artikel bij één van onze winkels of afhaalpunten te retourneren.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra uw zending met retournummer door ons ontvangen is en akkoord is bevonden, wordt deze verwerkt in ons distributiecentrum. Vervolgens ontvangt u na ons akkoord op het door u aangegeven rekeningnummer het aankoopbedrag inclusief de eventueel bij bestelling gemaakte verzendkosten. Bij niet-akkoord wordt er altijd contact met u opgenomen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Indien u een product retourneert, komen de kosten van de verzending voor uw rekening. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier aan ons te wijten is.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als uw bestelling niet compleet is of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice via info@weijntjes.nl of telefoon 020-3113646.

Wat is de garantietermijn?

Weijntjes levert kwaliteitsproducten. Veel artikelen worden ambachtelijk en soms met de hand gemaakt. De garantietermijn bedraagt één jaar. We geven deze garantie op fabricagefouten en vroegtijdige slijtage. Om hier zo helder mogelijk over te zijn, vindt u hieronder de uitsluitingen waaronder garantie vervalt:

  • verwering en/of normale slijtage
  • onoordeelkundig en/of abnormaal gebruik
  • onoordeelkundig en/of verkeerd gebruik schoonmaakmiddelen
  • ondeskundige installatie, montage, wijziging, reparatie door derden
  • kleine onvolkomenheden in de afwerking, die geen afbreuk doen aan de deugdelijkheid
  • vormveranderingen in bouwkundige constructies, van niet op de juiste wijze uitgevoerde bouw-, herstel-, reinigings- of andere werkzaamheden of van het gebruik van voor het doel ongeschikt(e) materia(a)l(en)
  • gebreken die bij de (op)levering geconstateerd hadden kunnen worden
  • invloeden van buitenaf, welke tijdens of na (op)levering zijn ontstaan
  • warmtebelasting boven de 60°C.